martes, 31 de julio de 2012

Tots junts: Models educatius.


Com s’ha concebut la imatge d’imatge de l’infant? En l’actualitat com es veu? Quina relació s’estableix entre la socialització primària (família) i l’infant? I entre l’infant i la societat?

Començaré amb la concepció que es té i que s’ha tingut de l’infant ho anat evolucionant amb el pas del temps. Si en el segle XV-XVIII, es considerava com adult, motiu pel qual es considerava que els nens i nens devien realitzar les mateixes funcions que aquestos (adults).
Mentre que en el segle XVIII-XX  és produí un canvi d’actitud respecte a la concepció dels infants, perquè s’incorporà el tema de l’educació. Per això, podem dir que era considerat com a fill-alumne ja no com a adult. 
És en segle XX quan l’infant ja és considerat com a subjecte social: el qual gaudeix de drets i necessitats (com l’habitatge, higiene, desig d’aprendre, la seguretat, la confiança, estimar, seguretat emocional i sobretot l’autonomia.

Jo jugo, tu em mires, jo aprenc tu m'alegres.

          

           
 http://www.flickr.com/photos/mordicuac/115897573/sizes/z/in/photostream/


En llibres com Loczy escoltar els infants i Altimir : Com escoltar els infants es tracta aquest últim terme. Són en aquestos a on he après que els infants necessiten límits. Segurament us preguntareu: A què t’estàs referint? Doncs, estic fent referint, a que ni una escassa ni un excés d’autonomia són beneficiosos per als nens. Sinó que ha de poder gaudir però amb limitacions.
Per lo que haureu pogut adonar, l’infant és un ser ple d’emocions, de ganes d’aprendre. 

És en aquest punt a on la família s’encarrega de la part més socioemocional del nen o de la nena. Si més no, és necessari saber escoltar els infants.
Ja que d’aquesta manera podem saber el que necessiten, fer-los sentir inclosos dins la societat i dins la família, per ser feliços, per jugar... En resum, són múltiples les raons per les quals necessitem fer-ho. D’aquesta manera, pensem en ell o en ella i li produïm una major satisfacció. 









No hay comentarios:

Publicar un comentario